Tennisbanerne

Faciliteter

Ringe Tennisklub ligger i rolige omgivelser mellem Ringe Fri- og Efterskole, Midtfyns Gymnasium og et større grønt område. Klubben råder over 5 tennisbaner, hvoraf to er med lysanlæg. Desuden har vi en slå- og øvemur samt minitennisbane.

Vores klubhus har gode omklædnings- og badefaciliteter. På 1.salen findes køkken, bordfodbold og bordtennisbord som er til fri afbenyttelse. Desuden har man et fint udsyn over banerne herfra. Udendørs er der gode opholds- og grillmuligheder på den overdækkede terrasse.

Banepleje

Medlemmerne passer banerne. Vi opfordrer til at spillerne samler småsten, ukrudt og lignende op fra banerne.

Før spil vandes banerne og linjerne fejes med lille kost. Husk at vande - det øger spilleglæden. Hvis underlaget er tørt, SKAL banerne vandes.

Efter spil fejes banerne med stor kost.

Opstår der skader på baner eller udstyr, så meddel det venligst til klubbens formand.

Baneklargøring

Klargøring af tennisbanerne klares af klubbens medlemmer midt i april. Bestyrelsen indkalder via e-mail det forgangne års medlemmer og forældre til juniorspillere til baneklargøringen.

Banerne renses for løse sten og ukrudt. Gammelt grus fjernes og nyt grus strøs ud. Til sidst tromles det nye grus fast.

Baneklargøringen varer fra fredag eftermiddag til søndag eftermiddag, og klubbens medlemmerne meddeler hvornår de har mulighed for at hjælpe til.

Banelukning

Nedlukning af tennisbanerne klares af klubbens medlemmer sidst i oktober. Bestyrelsen indkalder via e-mail.

Banelukningen varer ca. 3 timer en weekend. Klubbens medlemmerne meddeler hvornår de har mulighed for at hjælpe til.